Community
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
CSpie1
Beginner
239 Views

Funktioniert ein FPGA für RF Signal Generation?

Hallo,

 

Ich frage mich, was für ein FPGA ich nehmen sollte und ob FPGAs überhaupt geeignet für meine Aufgabe sind.

 

Im Grunde möchte ich Pulse generieren, die willkürlich in time-slots eingeordnet werden. Im Durchschnitt soll der zeitliche Abstand der Pulse 1/(4Ghz) oder kleiner sein.

Die Ausgänge des FPGAs sollen synchronisiert sein. Bitte siehe auch den experimentellen Aufbau im Anhang. Die Frage ist, ob so ein schnelles Signal überhaupt generiert werden kann? Ich frage, weil doch die interne FPGA clock im Mhz Bereich ist?

 

Danke für die Antworten!

Beste Grüße,

Chris

FPGA.PNG

0 Kudos
1 Reply
CheePin_C_Intel
Employee
31 Views

Hi,

 

As I understand it, you have some inquiries related FPGA part selection for your target implementation. Just would like to check with you if you are aware of your local sale or FAE? If yes, please feel free to get in touch with them to further assist you in part selection. They are experience in assisting customer in part selection. If no, for your information, you may visit the following to check the closest sale office in your region:

 

https://www.intel.com/content/www/us/en/partner/where-to-buy/overview.html

 

Please let me know if there is any concern. Thank you.

 

Best regards,

Chee Pin

Reply