Gaming on Intel® Processors with Intel® Graphics
Ask questions and get answers, tips/tweaks, and techniques from product and technology experts
380 Discussions

Não consigo achar a Versão Certa do driver Grafico Do meu processador Pentium G4560.

Derico
Beginner
6,280 Views
Bom dia Amigos da Intel, eu preciso de ajuda com algo delicado que ja vem me pertubando faz tempo.
eu possuo um computador com uma G4560 e nao consigo encontrar drivers graficos pra ela em lugar algum
isto esta me impedindo de jogar varios jogos ocorrendo varios crashes e bugs. gostaria de pedir alguma luz ai no fim do tunel. ja que o programa do site atualiza pra uma versao dch que fica toda bugada e n roda os jogos direitos, e outros programas atualizam pra versões aleatorias.
 
Esses problemas ja estao me dando dor de cabeça demais, eu nao consigo mais suportar tudo isso.
isso a mais de 1 ano.
aqui estão todas as informações do meus componentes.cpu.pngu.pngz.png
Labels (1)
0 Kudos
1 Solution
JosueO_Intel
Moderator
6,156 Views

Hello Derico,

 

Please check the following information regarding game minimum hardware requirements:

 

Minimum requirements Rainbow Six: Siege:

 

• Operating System: 64-bit version of the following operating systems: Windows 7 SP1 / Windows 8 / Windows 8.1 / Windows 10

• Processor: Intel Core i3 560 @ 3.3 GHz or AMD Phenom II X4 945 @ 3.0 GHz *

• RAM: 6 GB

• Video card: Nvidia GeForce GTX 460 or AMD Radeon HD5770 (1024 MB VRAM)

• Hard Drive: 85.5 GB

• DirectX: 11

• Sound: DirectX Compatible Sound Card with latest drivers

• Supported controllers: Compatible with X-Input. 

• Multiplayer: Broadband connection with 256 kps upstream 

 

 

These requirements list dedicated GPU also *Please note that only CPUs with 4 logical cores (or more) are supported. Intel® Pentium® Processor G4560.

 

 

 

Phasmophobia:

 

MINIMUM:

• Requires a 64-bit processor and operating system

• OS: Windows 10 64Bit

• Processor: Intel Core i5-4590 / AMD Ryzen 5 2600

• Memory: 8 GB RAM

• Graphics: NVIDIA GTX 970 / AMD Radeon R9 390

• Storage: 18 GB available space

• Additional Notes: Minimum Specs are for VR, lower specs may work for Non-VR.

 

 

Caliber:

 

• OS: Windows 7 or 10, 64bit

• CPU: i3-4xxx or better

• RAM: 6+ Gb

• VRAM: 1+ Gb

• GPU: NVIDIA GeForce GT 520 or better, AMD HD 55xx or better

• DirectX: 11+

• Free disk space: ~40 Gb

 

 

Checking your system specifications does not meet all requirements for the games to work properly, this could be causing crashes and other issues that may be affecting game performance. 

 

Also, checking the video, we notice that the hard drive goes up to 100% usage, it is important to know that the game loading not only depends on graphics cards but also on the hard drive, memory, processor, etc. 

 

Your system currently has 8GB of RAM, please be aware that the Intel® HD Graphics controllers will use a portion of the physical memory of the computer for graphics, this will cause the total physical memory will be reduced. Please take this into consideration when comparing the computer specifications with an application or a game minimum requirements and for these graphics, the resolution should be by 720P and not above.

 

Also, in this case, you need to set all games to the lowest settings, however, most of the requirements needed by the game are not met, our recommendation is to try to reach the game developer and ask if your system is optimized to run the games. 

 

You can check this and other information in our article "Low performance or system freeze with a game or a graphics demanding application"

 

 

Regards, 

 

Josue O.  

Intel Customer Support Technician

 

 

View solution in original post

0 Kudos
23 Replies
JosueO_Intel
Moderator
5,085 Views

Hello Derico,


Thank you for posting on the Intel communities. Our support is only provided in English. We may not be able to translate the screenshots attached to the thread. To better assist you, we use a translation tool, hence; the translation may not be completely accurate.


In order to have a better understanding of the issue, please share with us the following information: 


  1. In which games does the issue occur?
  2. Screenshot of the issue.
  3. Have you tried the drivers provided by the OEM?


Also, please download and install the Intel System Support Utility (Intel SSU):

https://downloadcenter.intel.com/download/25293/Intel-System-Support-Utility-for-Windows- 

Open the application and select "Everything" click on "Scan" to see the system and device information. By default, Intel SSU will take you to the "Summary View". Click on the menu where it says "Summary" to change to "Detailed View".  

Click on "Next", save the report and attach it to your response.




Regards, 


Josue O.  

Intel Customer Support Technician



0 Kudos
Derico
Beginner
5,080 Views

Ocorre em Alguns Jogos, são muitos então nao da pra listar todos. mas os que tive recentemente foram O Rainbow Six Siege, The Division.

 

É apenas um Crash Da Ubisoft Que não da detalhe, apenas diz que o jogo crashou.

 

OEM é a Fabricante da placa mãe ? Ontem eu baixei o Driver e o computador mostrou um desempenho bem melhor,  Inclusive o rainbow Six esta com um desempenho muito melhor que antes, Porem ainda nao Testei a ponto de saber se O jogo Ainda vai crashar, irei fazer isto agora.

 

 

0 Kudos
JosueO_Intel
Moderator
5,076 Views

Hello Derico,


Thank you for the information provided, we will wait for you to keep testing the driver. 


Let us know if you have any updates. 



Regards, 


Josue O.  

Intel Customer Support Technician



0 Kudos
Derico
Beginner
5,072 Views

Infelizmente O Rainbow Six, continua Crashando. na primeira vez eu Consigo jogar 1 partida inteira, e na Segunda no meio dela Ele Simplesmente Fecha. Meu cpu nao esta super aquecendo, e o jogo sempre esta Estavel E sem nenhuma apresentação de trava no fps Quando isso ocorre.

 

0 Kudos
JosueO_Intel
Moderator
5,070 Views

Hello Derico,


We recommend performing a clean install of the latest graphics drivers provided by the system manufacturer since these drivers are customized. Follow these steps:


Check Windows* updates:


• Click the Windows Start button. 

• Click the search and type Windows updates and click on that option.

• Select Check for Updates and ensure you have the latest Windows* version. 


Clean installation of the Graphics Driver:


1- Download the latest customized driver from the Computer Manufacturer Support Websites and save the installer on the computer.

2- Disconnect from the internet to make sure the driver will not be automatically updated by Windows.

3- Uninstall the Intel Graphics driver. To do this, please follow the steps on the link below under these sections:


• Uninstalling the Intel Graphics Driver via the Device Manager Method

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000005598/graphics.html


4- Restart the computer.

5- Right-click the Windows Start button. Select Device Manager.

6- If no older drivers are stored in the system, the graphics controller in Device Manager should now be listed as 'Microsoft Basic Display Adapter', 'Standard VGA Graphics Adapter', or similar. If not, repeat step 3. Repeat the process until it is listed as 'Microsoft Basic Display Adapter'.

7- Install the latest graphics driver provided by the system manufacturer.

8- Once the latest driver has been installed, enable the internet connection again.

If the issue persists, repeat the Clean installation process using the latest Intel® generic graphics driver available at Download Center.


https://www.intel.com/content/www/us/en/download/19344/intel-graphics-windows-dch-drivers.html



Regards, 


Josue O.  

Intel Customer Support Technician



0 Kudos
Derico
Beginner
5,063 Views

Irei Repetir o processo acima como pediu, uma duvida. o Site Seria o da Placa mãe Certo?

e o problema com os drives genericos da intel atual é que Eles Não rodam no meu sistema. Todos os jogos deixam de rodar, caindo pro 0 fps absoluto quando eu instalo os drives genericos DCH.

e com atualizações do Windows, voce quer dizer as versões Novas, tipo. Versão21h2 e Essas coisas? porque ainda nao fiz essa atualização.

0 Kudos
JosueO_Intel
Moderator
5,057 Views

Hello Derico,


In this case, the OEM drivers are the ones provided by the motherboard manufacturer, please try the clean install and test them. 


Also, in case the issue persists, please try the clean install using Intel generic drivers, if the issue with these drivers persists, please take a short video showing the issue and share it with us. 


Also, it is important to run all windows updates and have your system fully updated in order to avoid any compatibility issues with the Windows* version and the driver. 


Regards, 


Josue O.  

Intel Customer Support Technician



0 Kudos
Derico
Beginner
5,052 Views

Nesse exato momento apos 3 horas, estou terminando de atualizar meu windows com todas as atualizações possiveis, tinha bastante atualização nao vou mentir, tambem Tinha o windows 21h1 que ja esta instalado. Agora irei me certificar de Fazer a instalação limpa do Driver de grafico do site da placa mãe a data dele é de 2017. Espero que eu esteja perto de solucionar essa gigantesca dor de cabeça.

0 Kudos
Derico
Beginner
5,048 Views

Acabei de fazer download do Driver VGA intel mais recente do site exato da minha placa mãe, tudo em conforme e certo. Irei fazer o teste e Ver se o erro de Crash ainda persiste, caso ainda continue. terei que confiar mais uma vez na versão DCH da intel e Pedir para deus para funcionar.

0 Kudos
JosueO_Intel
Moderator
5,047 Views

Hello Derico,


Thank you for the updates, please let us know how everything went as soon as you get the results. 


Regards, 


Josue O.  

Intel Customer Support Technician



0 Kudos
Derico
Beginner
5,040 Views

Então, o Driver OEM tem um desempenho muito bom em todos os jogos Inclusive no Rainbow Six, porem o Mesmo continuou crash. Entrei no jogo. joguei por alguns minutos e Tela preta seguida de Crash, isso Apenas no rainbow Six Siege é claro.

 

Irei fazer a instalação Limpa dos drivers DCH e ver se atualizar o windows resolveu os problemas de compatibilidade, Porque eu nem consigo ver se o rainbow Six crasha nesse driver, porque os jogos abrem com tanto baixo fps que nao é possivel nem jogar.

0 Kudos
JosueO_Intel
Moderator
5,037 Views

Hello Derico,


Thank you for letting us know. Keep testing and keep us updated on your progress.  


Regards, 


Josue O.  

Intel Customer Support Technician



0 Kudos
Derico
Beginner
5,034 Views

Ambos não funcionaram

Inclusive o DCH continua com esses travamentos absurdos dentro dos jogos, como se eu tivesse sem uma placa no computador.

o fps que costumava ser 60/90 passa a ser 0/5 fps as vezes nem 5 chega. Oque faço agora ?.

 

Espera, acho que resolvi, dei uma olhada dentro do painel de controle de graficos e vi que tinha algumas coisas ativadas que melhoravam imagem da tela e essas coisas, desativei tudo e parece que um dos jogos voltou a seu FPS normal, isso é um grande avanço ja que todos os jogos apenas explodiam com mal desempenho com esse driver. manterei-os atualizados irei testar os jogos inclusive o rainbow.

0 Kudos
Derico
Beginner
5,031 Views

Tem algum painel secreto de graficos onde eu possa mexer na config do mesmo sem ser o painel de comandos graficos? as opções que ele me da são limitadas demais. quando eu desativei o aprimoramento de imagem Um dos jogos voltou a rodar melhor.

 

porem o resto esta tudo a 1 FPS, ate mesmo a STEAM esta lagando quando vou mexer na mesma, o rainbow esta a 1 fps, acho que este driver, só nao roda Mesmo.  aguardo resposta.

 

tambem encontrei isso aqui la no gerenciador, nao sei se pode ajudar em algo.

0 Kudos
JosueO_Intel
Moderator
5,012 Views

Hello Derico,


Thank you for the information provided, in this case, please share with us a video with the step by step to try to replicate the issue in our lab. Please include video settings of the games and of the Intel Graphics Command Center. 


Also, add on which games are the issue still present. 


Regards, 


Josue O.  

Intel Customer Support Technician



0 Kudos
Derico
Beginner
5,007 Views

Quando eu desinstalei o driver e deixei o windows instalar automaticamente o igfx iniciou e a steam parou de lagar, mas percebi que jogos que nao tem vram estão a 1 fps, rainbow six Vulkan por exemplo, ele abre a 60 fps bonitinho tudo rodando de boa pq ele pega VRAM toda porem mesmo assim ainda crasha, mas da pra jogar 1 partida sem crashar. O rainbow six normal abre com a VRAM limitada, nao sei porque. Na bios Eu coloquei pra ele usar mais que 128. so que parece que so funciona no VULKAN, creio que seja o porque dos jogos estarem lagando tanto.

meu sistema nao usa placa de memoria dedicada, e sim compartilhada, então me complica um pouco nessa questão, porem nas outras versões de driver eu nao tenho esse problema, os jogos rodam normalmente, se for realmente necessario eu gravo um video.

0 Kudos
JosueO_Intel
Moderator
5,005 Views

Hello Derico,


A video of the issue will allow us to see exactly the steps taken to get the issue. This will help us when trying to replicate it in our lab. 


Remember to include the in-game settings you are using. 


Regards, 


Josue O.  

Intel Customer Support Technician



0 Kudos
Derico
Beginner
4,998 Views

Eu dei upload do video no youtube de forma privada por nao conseguir enviar-lo diretamente aqui, desculpe por isso.

No video tem as configurações da Intel command center e a versão do driver assim como as configurações do rainbow six.

 

Mais uma coisa, os outros jogos só nao rodam e ficam a 1 fps, ent nao senti necessidade de mostrar os outros. porque é isso no literal.

mas esta é a lista:

Phasmofobia

Rainbow six Siege

Caliber

Escape simulator

(literal todos os jogos instalados no meu computador estão com esse problema de desempenho nesse driver

Porem apenas o rainbow six crasha.)

 

 

e as configurações q eu uso nos outros são as minimas possiveis, porque prefiro desempenho a qualidade.

Um detalhe, o rainbow six pra mim estava Liso dentro do jogo mas percebi q no video travou bastante, mas estava bem liso.

tambem pode se ver que dessa vez crashou bem rapido.( oque acontece as vezes. as vezes demora as vezes não).

 

 

https://youtu.be/lBSntC43pjQ link do video

0 Kudos
JosueO_Intel
Moderator
4,993 Views

Hello Derico,


Thank you for the information provided.  


I will proceed to check the issue internally and post back soon with more details. 


Regards, 


Josue O.  

Intel Customer Support Technician



0 Kudos
Derico
Beginner
4,983 Views
0 Kudos
Reply