Community
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
dWohl
Beginner
405 Views

Also meine Frage wäre es irgentwie möglich Windows 10 darauf zu installieren oder muss ich bei Windows 7 bleiben ?

Also ich habe günstig ein Intel DX79SI Board mit einem Intel Core I7 3820 erworben und wollte da Windows 10 Pro installieren was ich auch konnte, jedoch nach dem neustart beim Ende der Installation bleibt es entweder beim Bootscreen oder mit einem schwarzen Bildschirm hängen. 

Diverse Änderungen im Bios haben nichts gebracht.

vielen dank schon mal im Voraus

0 Kudos
13 Replies
n_scott_pearson
Super User Retired Employee
80 Views

On the DX79 boards, the last formally-supported version of Windows was Windows 8. In theory, unless you are also attempting to use Intel RST (which is NOT supported on Windows 10 on any 7 Series and earlier Desktop Boards), you should be able to run Windows 10 and most drivers should be resolved from the Microsoft Catalog.

Now, in this particular case, this feels more like an incompatibility between the board and the Graphics Card that is being used. Please let us know what Graphics Card you are attempting to use. Also, please let us know what version of the BIOS is installed.

...S

dWohl
Beginner
80 Views

Die benutzte Grafikkarte ist eine Nvidia GF 660

n_scott_pearson
80 Views

And the BIOS?

dWohl
Beginner
80 Views

Version 0650 Date 4/11/2014

n_scott_pearson
80 Views

I would have expected that a graphics card that old would not have had compatibility issues, but the various instances of this issue have been without rhyme or reason. Do you have an older graphics card that you could try?

...S

dWohl
Beginner
80 Views

ja ich hätte noch eine etwas ältere Nvidia Grafikkarte.

Mich hätte es gewundert wenn die GF660 da das Problem wäre da diese Grafikkarte einwandfrei unter Win 10 funktionierte aber auf einem AMD basierten System .

Und die Leistung des Board's beziehungsweise des Prozessors ist mehr als ausreichend für Win 10.

Ich vermute das es rein nur am Bios liegt also werde ich wohl oder übel bei Windows 7 bleiben müssen

n_scott_pearson
80 Views

So I just checked the NVIDIA site. According to publications there, Windows 10 is NOT supported on any of the 6 Series or 7 Series cards. This means that the Microsoft Compatibility drivers are used instead - and this could be the source of the problem. Have you heard the expression "stuck between a rock and a hard place"? So, do you have a newer card that you could try?

...S

dWohl
Beginner
80 Views

Also ich kann den passenden Treiber für die GF 660 bei Nvidia für windows 10 Downloaden also sollte sie mit Windows 10 Kompatibel sein

n_scott_pearson
80 Views

Actually, when I selected the 6 Series in NVIDIA's driver download widget, Windows 10 was not included in the list of supported Windows versions. I then checked the 7 Series; same story. Only when I selected the 8 Series did Windows 10 reappear in the list of supported Windows versions.

...S

dWohl
Beginner
80 Views

Sorry ich habe vergessen das es eine GTX 660 und keine normale 660 ist.

Also es Handelt sich um eine Nvidia Gforce GTX 660.

n_scott_pearson
80 Views

That doesn't change anything; it is still a 6 Series GPU and unsupported by NVIDIA on Windows 10.

...S

dWohl
Beginner
80 Views

dWohl
Beginner
80 Views

Also jetzt habe ich auch eine AMD Radeon RX 570 aufgerüstet aber dennoch bekomm ich windows 10 nicht zum laufen

Reply