Community
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Gonzalo
Beginner
980 Views

Dh87MC i7 4790

Ayuda DH87MC no me da vídeo coloque un i7 4790 y no hace nada todo lo demás enciende pero no da vídeo, quiero saber si es que debo actualizar la bios para poder utilizarlo, ya que lo vi en otra tarjeta madre igual a esta y corre con el i7 4790, necesito la ayuda necesaria ya que soy fiel a intel y soy de bajos recursos me tomo 4 años para poder comprar la tarjeta y procesador 

Labels (1)
  • 7

0 Kudos
9 Replies
AlHill
Super User
978 Views

The i7-4790 is a Haswell Refresh processor and is not supported on your board, or any of the Intel 8 series boards. 

Doc

AlHill
Super User
975 Views

n_scott_pearson
Super User Retired Employee
969 Views

Best processors you can use with this board are the i7-4770 and i7-4771.

...S

AlHill
Super User
965 Views

Yes, I use the i7-4771 on my DH87MC and 2 of the DZ87KLT-75K.  I keep an i7-4770K as a backup processor.  All work very well.

Doc

Gonzalo
Beginner
963 Views

No entiendo porque dices que no es compatible, si hay un vídeo de un Youtuber que usa una placa DH87MC con procesador I7 4790 y 8gb DDR3 y le funciona bien me podría explicar eso no entiendo como la compañía intel no sabe eso de una persona que si logra utilizar la placa con ese procesador.

AlHill
Super User
957 Views

I can say it is not compatible becasue it is not compatible.  The document I provided says it is not compatible.  If your youtube video says it is, then why does it not work?  Answer - because it is not compatible.

Now, if you want to try and find hacks that might make it work, then do so.

But, the real answer is that it is not compatible.  And, you should have done your research BEFORE purchasing the processor. 

Also, HACKS are not supported.

Doc

Gonzalo
Beginner
947 Views

Gracias por su respuesta la persona del vídeo juega y realiza mucha funciones con el i7 4790 y la placa intel dh87mc y funciona normal ahora no entiendo porque ademas hay una actualización de la bios que acabo de ver del 2015 de esta placa 

AlHill
Super User
945 Views

There is no bios for your board that supports the i7-4790 on your board.

Your board is no longer supported.  Do not be surprised if you experience failures

As I said, you should have researched this before purchasing the processor. 

Doc

n_scott_pearson
Super User Retired Employee
935 Views

Just so you understand, if the BIOS does not support a processor, there is no guarantee that the processor will be properly initialized. The BIOS will have no microcode updates for this processor and thus processor errata could be exposed and cause aberrant behavior (including the possibility of not being able to boot). Unless you are using an add-in graphics card, you will not be able to configure the BIOS. Yes, it is possible that Windows may install and work, but there are no guarantees that it will deliver full performance. 

...S

Reply