Community
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Highlighted
Beginner
168 Views

¿INTEL DESKTOP BOARD 01 DH55CH (INTEL CORE i3), ES COMPATIBLE CON TARJETA DE VIDEO DEDICADA NVIDIA GEFORCE 210? IS INTEL DESKTOP BOARD 01 DH55CH (INTEL CORE i3) COMPATIBLE WITH A DEDICATED VIDEO CARD NVIDIA GEFORCE 210?

Desde have varios días he intentando usar mi tarjeta de video NVIDIA GEFORCE 210 en mi Motherboard INTEL DESKTOP BOARD 01 DH55CH CON UN PROCESADOR INTEL CORE I3, intento usar la salida de video desde la tarjeta de video dedicada y no me da señal de video (ESTA EN PERFACTAS CONDICIONES, YA LO PROBÉ EN OTRO ORDENADOR), mi pregunta es: ¿Puedo usar mi tarjeta de video NVIDIA GEFORCE 210 en una Motherboard INTEL DESKTOP BOARD 01 DH55CH?

Mi controladora actual de gráficos es "TARJETA GRÁFICA VGA ESTANDAR"

Si necesitan detalles por favor solicitenmelos que con gusto se lo daré, por favor sean especificos y explícitos,

!Muchas Gracias¡

Since several days I have been trying to use my NVIDIA GEFORCE 210 video card on my INTEL DESKTOP BOARD 01 DH55CH Motherboard WITH AN INTEL CORE I3 PROCESSOR, I try to use the video output from the dedicated video card and it does not give me a video signal (THIS IN PERFECT CONDITION, I ALREADY TESTED IT ON ANOTHER COMPUTER), my question is: Can I use my NVIDIA GEFORCE 210 video card on an INTEL DESKTOP BOARD 01 DH55CH Motherboard?

My current graphics controller is "STANDARD VGA GRAPHICS CARD"

If you need details please ask me, I will gladly give it to you, please be specific and explicit,

¡Thank you so much!

Tags (1)
0 Kudos
7 Replies
Highlighted
Honored Contributor III
14 Views

Re: ¿INTEL DESKTOP BOARD 01 DH55CH (INTEL CORE i3), ES COMPATIBLE CON TARJETA DE VIDEO DEDICADA NVIDIA GEFORCE 210? IS INTEL DESKTOP BOARD 01 DH55CH (INTEL CORE i3) COMPATIBLE WITH A DEDICATED VIDEO CARD NVIDIA GEFORCE 210?

I presume you mean DH55HC.

This graphics adapter is old enough that, in theory, there should not be any compatibility issues. What happens when you power on the board? Do you hear any beeps? Do you see any flashing of the Power LED?

Had you verified that the board, processor and memory were working together before you added the graphics adapter? Without this adapter installed (plugging your monitor into the board's graphics connectors), does the board power up and display the BIOS splash screen? Do you hear any beeps? Do you see any flashing of the Power LED?

...S

P.S. Intel Customer Support: please move this conversation in the the Desktop Board forum.

0 Kudos
Highlighted
Beginner
14 Views

Re: ¿INTEL DESKTOP BOARD 01 DH55CH (INTEL CORE i3), ES COMPATIBLE CON TARJETA DE VIDEO DEDICADA NVIDIA GEFORCE 210? IS INTEL DESKTOP BOARD 01 DH55CH (INTEL CORE i3) COMPATIBLE WITH A DEDICATED VIDEO CARD NVIDIA GEFORCE 210?

Si, me refiero a la Motherboard DH55HC.

¿Que pasa cuando enciendo el tablero?

Todo trabaja normal sin pitidos y sin video.

¿Oyes algún pitido?

No escucho pitidos.

¿Ve algún parpadeo del Power LED ?

Si hay parpadeos.

¿Había verificado que la placa, el procesador y la memoria estaban trabajando juntos antes de agregar el adaptador de gráficos?

Todo está en orden.

¿la placa se enciende y muestra la pantalla de BIOS splash?

Ni aun siquiera entra a la BIOS, no da imagen de nada.

Ahora mismo desintalé la tarjeta de video dedicada NVIDIA GEFORCE 210, y conecté al adaptador de la Motherboard y no me da imagen.

Yes, I mean the DH55HC Motherboard.

What happens when I turn on the board?

Everything works normal without beeps and without video.

Do you hear a beep?

I don't hear beeps.

Do you see any flickering of the Power LED?

If there are flickers.

Had you verified that the board, processor, and memory were working together before adding the graphics adapter?

Everything is in order.

Does the board turn on and show the splash BIOS screen?

It does not even enter the BIOS, it does not give an image of anything

Right now I uninstalled the NVIDIA GEFORCE 210 dedicated video card, and connected to the Motherboard adapter and it doesn't give me image.

0 Kudos
Highlighted
Honored Contributor III
14 Views

First of all, you do not need to translate for us; we are quite capable of doing so ourselves. Remember, however, that we cannot interpret text included in images, so sending us such a picture is a waste of your time and ours (you need to send us the text - as text).

What is your definition of 'everything works normal'? If you are not getting any video using the processor graphics and the motherboard video output connector(s), that's doesn't fit in *my* definition of 'normal'. You need to get this working before attempting to use the 210 card.

To this end, please fully document your hardware. Exactly what processor is installed? What memory is installed? [Proper part numbers please, no descriptions!] What slots is/are the DIMM(s) installed into? What power supply is installed (and how many watts)? Did you connect both the ATX and ATX12V cables from the power supply to the motherboard? Make sure you are testing this isolated as much as possible (i.e. disconnect all HDD/SSD/ODD drives, remove all extra PCIe cards and unplug all USB devices except the keyboard).

...S

0 Kudos
Highlighted
Beginner
14 Views

Perdón amigo,

Cuando digo que todo funciona normal me refiero a que todo esta bien con las piezas pero no da video, desconozco la razón, por eso estoy aquí.

¿Exactamente qué procesador está instalado?

Intel Core i3 550

¿Qué memoria está instalada? [Números de pieza apropiados por favor, no descripciones!]

KVR1333D3N9/G2

¿En qué ranuras están instalados los DIMM?

CHANNEL A 1

¿Qué fuente de alimentación está instalada (y cuántos vatios)?

UNITEC ATX-750W 115V

¿Te conectaste amboslos cables ATX y ATX12V de la fuente de alimentación a la placa base?

Si claro.

Actualmente sigue sin dar video, me tome la tarea de revisar el socket 1156 del procesador y encontré 2 pines rotos (J40, J39)

¿Puedo reemplazar los pines rotos?

¿Que material uso?

Foto.jpgWhatsApp Image 2020-05-22 at 10.06.35 PM.jpeg

!Gracias por responder¡

Saludos.

0 Kudos
Highlighted
Beginner
14 Views

??

0 Kudos
Highlighted
Beginner
14 Views

Responda mis preguntas por favor.

0 Kudos
Highlighted
New Contributor I
14 Views

"Can I replace broken pins?"

Broken pins cannot be replaced or repaired.

Your i3-550 is from 2010 and needs to be burried. It is not supported.

Take the motherboard to a recycle facility.

Doc

0 Kudos