Community
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
GBarb5
Beginner
496 Views

Minha placa mãe Intel® Desktop Board DP35DP não reconhece HD, Pen Drive não dá boot código de postagem 80h B8 repor dispositivos amovíveis

O HD e os pen drives funcionam normalmente como boot em outras Main baords, porém não consigo dar boot em nada, e nem atualizar a BIOS por conta desses erros, alguma ajuda?

0 Kudos
10 Replies
AlHill
Super User
188 Views

Has this board worked previously?

Remove all removable drives, including all CD/DVD drives.

Doc

GBarb5
Beginner
188 Views

Sim, ela já funcionou anteriormente, eu não uso driver de DVD/CD, é pra eu dar BOOT nela sem nenhum driver, inclusive o HD, certo?

AlHill
Super User
188 Views

Not if you use a DVD/CD, just the mere presence of a failed DVD/CD drive in the system can cause boot problems. Have only the HD in the system and try booting from that.

Doc

GBarb5
Beginner
188 Views

I don't use a DVD/CD device, the BIOS system don't no recognize the HD, pen drives are recognized, but I can't boot the system, BIOS post error, post error B8 when I try to boot from any storage

I never install a CD/DVD device in this mainboard, and I can't update the BIOS, because I can't boot from a flash drive, even though everything is set to boot from the flash drive in the BIOS

AlHill
Super User
188 Views

B8 is complaining about "Resetting removable media".

What BIOS version do you have, and have you tried recovery mode?

Doc

@n.scott.pearson​ 

GBarb5
Beginner
188 Views

Yes, i know about this

The BIOS version is out to date, this version of BIOS don't have recovery mode, only boot by bios and clean jcmos

for this reason i want to update BIOS with pen drives, but don't work

AlHill
Super User
188 Views

Your board does have recovery mode.

Look here on page 51 table 24, and on page 61 section 3.7

https://www.intel.com/Assets/PDF/prodspec/DP35DP-tps.pdf

Look here for recovery instructions:

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000005630/boards-and-kits.html

Again, what bios DID the board have, and what bios do you have on you usb stick? This is very important!

Doc

GBarb5
Beginner
188 Views

Vou fazer o que você indicou no post em relação ao recovery da bios, irei tentar atualizar para a última versão da BIOS disponível para essa placa mãe, aguarde uma resposta minha.

AlHill
Super User
188 Views

But, BEFORE you do that, what is the current bios and what bios do you have on the usb stick?

VERY IMPORTANT!

Doc

n_scott_pearson
Super User Retired Employee
188 Views

Also, for boards this old, make sure that you are: (a) NOT using a USB 3.0 flash drive and (b) NOT using a USB 2.0 flash drive larger that 8GB.

...S

Reply