Community
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Highlighted
Beginner
128 Views

Placa mae DH61BR atualização BIOS

Ola,

Minha placa mãe é modelo DH61BR e no site da intel não tem mais disponível a atualização do BIOS, e eu preciso atualizar ela, pois comprei um processador novo mais a bios nao ta reconhecendo ele pois esta desatualizada. como posso conseguir o download dessa atualização ???

Att. Diego Meireles Ávila

Tags (2)
0 Kudos
17 Replies
Highlighted
Super User
124 Views

First, remove your phone number. 

Second, what bios do you have?

Third, what is the processor model number of the new processor?

Doc (not an Intel employee or contractor)
0 Kudos
Highlighted
Beginner
120 Views

meu processador novo é um I5 3570.

0 Kudos
Highlighted
Beginner
115 Views

@AlHill  meu processador é um I5 3570.

0 Kudos
Highlighted
Super User
113 Views

The latest bios is BE0120 and is attached.  Also, here is a link to the release notes:

https://web.archive.org/web/20191120145814/https://downloadmirror.intel.com/23393/eng/BE_0120_Releas...

Make sure you update the bios using your 2nd gen processor, not the i5-3570.  Once the bios is updated, then install the new processor.

0 Kudos
Highlighted
Beginner
111 Views

@AlHill esse link que você mandou é o download da actualização para minha placa DH61BR? 

0 Kudos
Highlighted
Super User
108 Views

Yes.  Please provide your current bios string.  The string will look like this:

BEH6110H.86A.0120.2013.1112.1412

0 Kudos
Highlighted
Beginner
105 Views

@AlHill justamente isso que quero saber / fazer. preciso do download da actualização. Não acho o link para download para fazer a atualização.

0 Kudos
Highlighted
Super User
103 Views

I have attached the update.

To verify this is correct, using your existing 2nd gen processor, boot into the bios and get the current bios string.  If you do not have a 2nd gen processor to do the update, none of this will work.

0 Kudos
Highlighted
Beginner
100 Views

@AlHill A identificação da minha BIOS agora esta assim: BEH6110H.86A.0020.2011.0218.1538. O anexo que me mandou, é só executar ele? ou tenho que fazer aquela instalação usando um pen drive?

0 Kudos
Highlighted
Super User
71 Views

OK, you have a problem.  From where you are with bios 0020, to get to 0120 there are multiple steps you MUST take.  I do not have all the bios updates you need to get from 0020 to 0120, and there is a specific procedure you MUST take.  I sure hope your new 3rd gen processor works.

Forum member @n_scott_pearson   may have more of the files needed, plus the detailed steps that you MUST follow exactly.  Let us wait for him to reply.

Questiion:  Why did you never update your bios on this board?  As I have explained, not doing the bios updates has now caused a huge problem.

0 Kudos
Highlighted
Beginner
69 Views

@AlHill poise na verdade eu nem sabia que precisava ficar atualizando, só agora que fui trocar de processador e esta pedindo atualização. espero que esse @n_scott_pearson me ajude.

0 Kudos
Highlighted
Super User
62 Views

You do not have to keep mentioning us using the @.  Also, I doubt very much that this process will be successful.  Even if it were, you are using a board and processor that are almost a decade old.

To prepare, have a couple of usb 2.0 sticks that are FULL formatted as FAT32 and are at least 8GB in size.  Do not format them on a mac or linux machine.  And, I cannot emphasize this enough, you must following every step Scott provides EXACTLY as he says.  This procedure will take multiple updates and will take a long time.   So, prepare yourself.

0 Kudos
Highlighted
Beginner
59 Views

Ok, acho que vou desistir então, vou continuar com meu processador antigo. o certo seria comprar um computador novo e atualizado, mais por enquanto nao da $$ kkkk. mais muito obrigado, e desculpa por tomar o seu tempo. 

att. Diego Meireles

0 Kudos
Highlighted
Super User
52 Views

We can continue with this to try and update your board.

It is up to you. 

0 Kudos
Highlighted
Beginner
49 Views

Gostaria muito de conseguir atualizar, como como você falou, é extremamente difícil, e eu não entendo muito sobre o assunto, o que eu sei é de ficar mechendo e pesquisando na internet. E como sei que qualquer erro que eu cometa poderá entregar a placa mãe, é melhor não arriscar, pois se estragar ela, vou ficar sem computador por muito tempo kkk, melhor parar enquanto está funcionando, quem sabe um dia consiga comprar um PC completo e atualizado kkk, mais muito obrigado mesmo pela sua dedicação, você está sendo muito atencioso. Obrigado.
0 Kudos
Highlighted
Beginner
40 Views

ola @AlHill ,

eu descobri aqui que se eu atualizar até o update 0042 ja vai roda meu novo processador, será que consigo dar esse update direto ate o 42? se sim, você tem o download dessa atualização 0042?

0 Kudos
Highlighted
Super User
36 Views

Well, we can try. 

I have attached 0041 and 0042.  Let us try to get to 0041 first.

On your FAT32 (full format, not quick format) usb stick,  unzip 0041 and put be0041.bio on the usb stick.

With the computer off, with the 2nd gen processor installed, with a wired keyboard, insert the usb stick in one of the black usb ports on the rear of the board.

Turn on the computer, and immediately start tapping F7.  When the bios update screen is displayed, select the 0041.bio file, and begin the update.   Do not unplug the ac power, or do anything until the bios update process is completed and the machine reboots.  Upon a successful reboot, you can then remove the usb stick.   Be patient, this may take a little time.

Report back as soon as this is done.   Then, we can think about going to 0042.

Also, Scott will not be able to participant at this time due to other priorities.

0 Kudos