Intel® Desktop Boards
Peer-to-peer support only
Announcements
This community is designed for sharing of public information. Please do not share Intel or third-party confidential information here.
11463 Discussions

Update motherboard DP67DE

Crevin
Beginner
447 Views

Qual placa mãe NOVA posso usar sem atualizar o processador. Soquete LGA1155 - i7 2600 @3,40Ghz

0 Kudos
1 Solution
AlHill
Super User
435 Views

You will have to find a used intel board, or search for a board by another manufacturer.

But, the question is why?  Your processor is (sorry to say) basically worthless.   It has no real salvage value.   If you are going to get another board, make it a good one that supports an 8th gen processor or better.   I suggest you look at asus, msi, gigabyte, or some other board manufacturer, as Intel has not made desktop boards since 2013.   This also means you will need new memory and other associated parts.  

Yes, you can find a desktop board that supports the i7 2600.  But again, why?

Doc (not an Intel employee or contractor)
[Windows 11 is the new Vista]

View solution in original post

4 Replies
AlHill
Super User
436 Views

You will have to find a used intel board, or search for a board by another manufacturer.

But, the question is why?  Your processor is (sorry to say) basically worthless.   It has no real salvage value.   If you are going to get another board, make it a good one that supports an 8th gen processor or better.   I suggest you look at asus, msi, gigabyte, or some other board manufacturer, as Intel has not made desktop boards since 2013.   This also means you will need new memory and other associated parts.  

Yes, you can find a desktop board that supports the i7 2600.  But again, why?

Crevin
Beginner
425 Views

Desculpe-me eu entendi o que disse, mas só pra entender eu estou no Brasil e aqui pra vc ter uma ideia, uma placa mãe com processador e memória de 10ª geração custam aproximadamente US$1500, isso vc procurando muito, colocando que cada dólar R$5,25 hj, quer dizer que a placa mãe o processador e as memórias saem por R$7800 aproximadamente 08 salários mínimos e que a média salarial são 02 salários mínimos por mês, temos que tentar fazer malabarismo pra manter o desktop. Minha máquina está funcionando bem só tem aqueles problemas com placas de vídeo com arquiteturas mais modernas, etc.

Agradeço sua atenção e espero que entenda meu problema, kkk

AlHill
Super User
419 Views

Here are four boards which may support your processor.

https://www.newegg.com/p/pl?N=100007627%20600093976%20601361681%20600311015

And, here is the same board (used) on ebay:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=DP67DE&_sacat=0

As always, with ebay, buyer beware.

Crevin
Beginner
411 Views

Muito Obrigado. Agradeço a sua atenção, tenha um excelente dia. Vou estudar as placas mães pra adquiri-las

Reply