Community
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
GDelg4
Beginner
356 Views

Tengo problemas con asistente de contralor y asistencia técnica

Jump to solution

Hace unos días el asistente me pide que actualize un controlador, no se mucho al respecto por eso me dirijo a ustedes comunidad en busca de su colaboración. El asunto es bastante canson, pues le doy al asistente para que empiece su actualización...pasa a la página web y me dice de nuevo que debo descargar un nuevo asistente para poder proseguir. Es tanto que cuando me di cuenta en la carpeta de descargas tenia 7 archivos de asistencia!! Es por esto que para explicarme mejor y encontrar una solución a el problema, dejare unas capturas. De antemano gracias , estare atenta a sus posibles soluciones. Un saludo

Screenshot_1.png

Screenshot_2.png

Screenshot_3.png

Screenshot_4.pngScreenshot_6.png

0 Kudos
1 Solution
Wanner_G_Intel
Moderator
110 Views

Hello GDelg4,

Thank you for your feedback. It is highly appreciated. We are happy to know that the problem was resolved by following the steps recommended.

Regarding your feedback about the technical support provided, you can send an email message to supportreplies@intel.com and share your experience.

Now, if the screen flickered right after the driver got installed, this is expected behavior. It does not mean that the computer or the driver is failing.

Best regards,

Wanner G.

Intel Customer Support Technician

A Contingent Worker at Intel

View solution in original post

5 Replies
Wanner_G_Intel
Moderator
110 Views

Hello GDelg4,

Thank you for submitting your question on this Intel® Community.

To better assist you, we would like to have more information about your system configuration. Please provide us with the following details:

Please generate a system report with the Intel® System Support Utility (Intel® SSU) and attach it to this thread. This will allow us to check your system model, operating system version, and other useful details.

1. Intel® SSU Download link
  2. Open the application and click on "Scan" to see the system and device information. By default, Intel® SSU will take you to the "Summary View".
  3. Click on the menu where it says "Summary" to change to "Detailed View".
  4. To save your scan, click on "Next", then "Save".

Also, please let us know the Intel® Driver & Support Assistant (Intel® DSA) version you are currently using.

Note: To know the version you are running, go to Start Menu > Settings > Apps 

Wanner G.

GDelg4
Beginner
110 Views

Screenshot_5.pngGracias por colaborar con esta incidencia Wanner G.

- Asistente de controlador,

19.12.50.5

-Controlador gráficos Intel

10.18.10.5069

-Intel(R) Computing Improvement Program

2.4.04755

-Intel Driver Update Utility

2.4.0.15

-Motor de Ejecución de Confianza

1.0.0.1064

No encontre mas en configuración / aplicaciones

Espero me puedas seguir ayudando, mil gracias estare atenta a tus respuestas

Wanner_G_Intel
Moderator
110 Views

Hello GDelg4,

Thank you for your response.

Please follow these steps to continue troubleshooting this issue.

1. Run the Intel® Driver & Support Assistant Uninstaller.

2. Restart and run the latest Intel® Driver & Support Assistant tool version 19.12.50.5.

Wanner G.

GDelg4
Beginner
110 Views

Hola Wanner G. mil gracias por tu ayuda, me fue excelente y eso que no soy experta. Eso quiere decir que hiciste las cosas excelentemente bien, un saludo de nuevo gracias

Nota: 1- Como hago para darte puntos , o solo con el que sale debajo de tu comentario ?

2- La pantalla en el momento en que ya hice los pasos anteriores quedó saltando y despues se arreglo, puede ser por algo?😊

Wanner_G_Intel
Moderator
111 Views

Hello GDelg4,

Thank you for your feedback. It is highly appreciated. We are happy to know that the problem was resolved by following the steps recommended.

Regarding your feedback about the technical support provided, you can send an email message to supportreplies@intel.com and share your experience.

Now, if the screen flickered right after the driver got installed, this is expected behavior. It does not mean that the computer or the driver is failing.

Best regards,

Wanner G.

View solution in original post

Reply