Community
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Highlighted
Beginner
1,969 Views

NUC6i5SYH no funciona teclado y no puedo entrar en Boot ni Bios.

Seguí las indicaciones para crear la imagen con drivers USB 3 para instalar W7 y funcionó para seguir con la instalación. Al llegar a poner el nombre de usuario y de PC de W dejó de funcionar el teclado y no puedo avanzar. Tampoco funciona para entrar en bios ni boot, solo arranca el sistema y me pide nombre, de ahí no puedo avanzar, me podeis ayudar? Gracias

Tags (1)
0 Kudos
17 Replies
Highlighted
Super User Retired Employee
79 Views

If the keyboard and mouse do not work, then the insertion of the USB 3.0 drivers into the Windows 7 installation image was not successful. I have found that the (version 3) insertion package works best if you perform it on a Windows 8.1 system (Why? I have no idea). In my case, the image that I now use for Windows 7 installation was created manually. That is, I performed the USB 3.0 driver insertion manually, using DISM commands.

Hope this helps,

...S

0 Kudos
Highlighted
Beginner
79 Views

El problema es que no me permite entrar en bios ni en boot ni arranca desde USB para una nueva instalación ni responde a F2, F7, F10 ni permite cambiar nada. Al arrancar me aparece la opoción de arranca en modo seguro, con opciones de red, etc y entonces si funciona el teclado para cambiar, pero en modo seguro no permite poner el nombre de usuario y al pc, así que tampoco puedo hacer nada.

0 Kudos
Highlighted
79 Views

Ok, hold on, that's information you didn't provide originally. Let's go back to the very beginning...

Is this a brand new build or is this a previous build that worked before but now has problems?

What SODIMM(s) and SSD/HDD/SSHD drive(s) have you installed and what keyboard, mouse and monitor (or TV) have you connected? [Hint: Be specific and provide full part numbers everywhere you can]

If this is an existing build, what happened/changed? Was there, for example, something specific that you did that caused it to enter this state or did it occur on its own?

To your best recollection, what diagnostic steps have you performed and in what order did you attempt them? [Hint: use statements like "saw this so tried that", "tried this and saw that", etc.]

Provide every detail that you can...

...S

0 Kudos
Highlighted
Beginner
79 Views

Hola, paso a paso

NUC nuevo, monto https://www.pccomponentes.com/samsung-ssd-850-evo-m2-500gb Samsung SSD 850 EVO M.2 500GB y https://www.pccomponentes.com/kingston-hyperx-impact-so-dimm-ddr4-2133-pc4-17000-8gb-2x4gb-cl13 Kingston HyperX Impact SO-DIMM DDR4 2133 PC4-17000 8GB 2x4GB CL13

Conecto a monitor Samsumg 27', conecto M/K Logitec y conecto USB con imagen W7.

Arranco equipo y comienza instalación, en la primera pantalla que debo aceptar, no funciona M/K, cambio a otros puertos USB y nada, busco otro M/K también Logitec y sigue sin funcionar.

Busco ayuda y encuentro la solución Windows 7 * USB 3.0 Creator utilidad, sigo las indicaciones y la instalo en USB.

Comienzo nueva instalación y funcionan M/K, finaliza instalación de W7 y aparece pantalla para Nombre Cuenta y Equipo (img), y aquí ya no funcionan M/K.

Cambio puertos, cambio M/K y nada, no funciona.

Al reiniciar equipo, no arranca desde USB (tras el primer error entré en Bios y cambié orden de arranque).

Al arrancar una veces aparece la pantalla con las opciones arriba a la izquierda ESC, F2, F4, F7, F10 Y F12 (img) y otras en centro/derecha F2, F7 y F10 (img).

En estas dos pantallas la única opción que me permite (algunas veces) es ESC en la primera, si no hago nada pasa directamente a pantalla de Iniciar W normalmente o en Modo Seguro (img), entonces si funcionan M/K, he probado las cuatro y al llegar a la pantalla de Nombre Cuenta/Equipo, sigue sin funcionar M/K, en modo seguro aparece ventana: No es posible poner nombres en modo seguro.

Y así es todo, un círculo vicioso que no permite hacer nada, sólo llegar a la pantalla de nombres de W.

No soy experto, espero haberme explicado correctamente.

Gracias.

0 Kudos
Highlighted
Beginner
79 Views

Después de la respuesta anterior he arrancado de nuevo y pulsado F2 continuamente y por fin he conseguido entrar en Bios, funcionan perfectamente M/K.

0 Kudos
Highlighted
79 Views

Ok, then next step then is to install Windows. Note the following if you are going to use Windows 7:

• You should use RUFUS or something similar to ensure that the Windows 7 installation media is properly built using a GPT partition table (so that UEFI boot can be utilized).

• You need an image with the USB 3.0 drivers inserted properly in the BOOT and all of the INSTALL images. If you already tried the USB 3.0 Creator V3 package and it didn't work (keyboard would not respond), then I suggest that you use the manual DISM process to insert the drivers yourself. There are various places on the internet and here on the communities site that detail how to do this.

Hope this helps,

...S

0 Kudos
Highlighted
Beginner
79 Views

Hola, he creado una nueva imagen con Rufus, he seleccionado tipo de partición GPT para Uefi, le he añadido USB creator y al instalar de nuevo me dice:

0 Kudos
Highlighted
79 Views

Delete all partitions and then select to install to the unpartitioned space.

...S

0 Kudos
Highlighted
Beginner
79 Views

He borrado las particiones, montado de nuevo la imagen con USB Creator (dos imágenes distintas) y sigue igual, el M/K funcionan perfectamente al inicio de la instalación de W7 pero cuando llega a la pantalla de nombre usuario y PC, deja de funcionar el USB porque M/K funcionan. Las otras opciones de instalar drivers son demasiado complicadas para mi conocimiento.

He buscado información del problema y nadie lo tiene así, todos tienen el problema al inicio...no funciona USB, instalan Driver y funciona, igual que yo, pero a mi me deja de funcionar en esa pantalla, ya no sé que hacer.

Saludos.

0 Kudos
Highlighted
79 Views

Well, you can avoid this by using Windows 8.1 or 10, which have USB 3.0 support built in...

...S

0 Kudos
Highlighted
Beginner
79 Views

Of course, but I want W7 and it seems that for this computer the Intel tool does not work completely, which is a bit surprising. If I come to know I do not buy this equipment, tomorrow I will talk to the supplier. Thank you.

0 Kudos
Highlighted
Community Manager
79 Views

Hello Rafa9095,

Thank you for contacting the Intel community.

I'm sorry that you haven't been able to install Windows® 7 on this specific NUC, please make sure you follow the instructions at the following link:

https://downloadmirror.intel.com/25476/eng/win7-usb3.0-creator-readme-v3.pdf https://downloadmirror.intel.com/25476/eng/win7-usb3.0-creator-readme-v3.pdf

Best regards,

Ivan.

0 Kudos
Highlighted
79 Views

This is worth viewing too: http://nucblog.net/2015/07/installing-windows-7-on-the-nuc5cpyh-or-nuc5ppyh/ The NUC Blog: Installing Windows 7 on the Braswell NUCs.

...S

0 Kudos
Highlighted
79 Views

I would add that this is not an Intel NUC-unique issue. Almost every Broadwell-, Skylake-, Braswell- and Apollo Lake-based PCs that you want to install Windows 7 onto is going to have the same problems and you are going to have to go through the same process (only those very few that include native (i.e. not below a USB 3.0 hub) USB 2.0 ports don't have this issue). Further, Kaby Lake generation PCs can only be used with Windows 10 (Microsoft put their foot down and said that this is the only version that will be supported; start here: https://support.microsoft.com/en-us/help/4012982/the-processor-is-not-supported-together-with-the-wi... https://support.microsoft.com/en-us/help/4012982/the-processor-is-not-supported-together-with-the-wi... to read more about this).

It would help things greatly if Intel's Windows 7 USB 3.0 Creator tool worked properly and consistently but, sadly, it does not - and worse, unless you look through the generated log carefully, you won't know it didn't work until you try to use it. At least they generated a tool; you cannot say the same thing for other board and system manufacturers...

...S

0 Kudos
Highlighted
Beginner
79 Views

Hola, la utilidad USB creator debía estar utilizándola bien porque M/K comenzaron a funcionar al inicio hasta la pantalla de Nombre.

Han sido tres montajes y siempre se paraba en el mismo punto, también utilicé DISM Gui y también se paraba en el mismo sitio.

Al final he optado por W 10 y ya está funcionando perfectamente.

Gracias.

0 Kudos
Highlighted
Beginner
79 Views

Muchas gracias por su ayuda, al final desistí y aunque me hubiese venido bien por temas de trabajo tener W7 al menos 6 meses, he instalado W 10 y ya está el equipo funcionando perfectamente.

Saludos

0 Kudos
Highlighted
Community Manager
79 Views

I'm sorry that you couldn't install Windows® 7 but I'm glad that you were able to install Windows® 10 and now your system is up and running.

Best wishes,

Ivan.

0 Kudos