Intel® NUCs
Support for Intel® NUC products
Announcements
Do you have improvements you would like us to make on this community site? If so, we would love to hear your feedback! Click here for an 8 question survey. Thanks!

11308 Discussions

Nuc 105IFNH pas de son

Alain
Beginner
142 Views

Bonjour, 

Problème de son avec Nuc 105IFNH. Le chargement des pilotes Realtek empêche le bon fonctionnement du périphérique audio Son Intel pour écran, le périphérique high definition audio ne fonctionne pas. Le son fonctionne uniquement lorsque je désinstalle complètement les pilotes Realtek et que j'empêche le chargement automatique des pilotes en désactivant la carte réseau.  Dès qu'internet est à nouveau disponible, le son disparait. J'ai essayé plusieurs solutions, téléchargement des pilotes depuis le centre Intel, reboot de windows 10, sans résultats.

Merci de votre aide.

Al

0 Kudos
1 Reply
n_scott_pearson
Super User Retired Employee
131 Views

The Realtek device should only override the HD Audio device if the Realtek device is manually set as the default for sound playback. When you connected to the internet, I believe that this triggered Windows Update to install an updated Realtek driver package and this will reactivate the device device setting. To get around this, ensure that you go in and make sure the Realtek device is not the default device and you should avoid these anomalies.

Hope this helps,

...S

Reply