Intel® NUCs
Support for Intel® NUC products
Announcements
The Intel sign-in experience has changed to support enhanced security controls. If you sign in, click here for more information.
12735 Discussions

NucC6CAY pas de son hdmi

JRame4
Novice
380 Views

Bonjour,

Windows 10 (64 bits), câble Hdmi testé vers Tv ( n'importe quelle TV), lecture d'une video : parfois le son s'établit quelques minutes puis disparait, mais 9/10 absence de son !!

J'ai mis à jour ce Nuc6AY sur le site de Intel.

Quefaire?

NB. Faut-il un câble HDMI particulier ?

0 Kudos
4 Replies
n_scott_pearson
Super User Retired Employee
315 Views

Well, it does sound (pun intended) like you might have a cable issue. I always recommend purchasing good quality HDMI cables. Best bet is one saying it is compliant with the HDMI 2.0 specification (or better).

...S

JRame4
Novice
315 Views

Bonjour,

Conseil avisé !

Mais le plus curieux, c'est que le problème était simple : pour, je ne sais quelle raison, Windows coupait le son !!! Or l'affichage de l'écran de l'ordinateur sur la TV masquait l'icône "son" !!!! C'est en modifiant l'affichage de l'écran que j'ai pu constaté ce fait !!

Quelle histoire ! passer des heures à rechercher une cause hypothétique alors que c'était si simple !!!

Merci encore.

n_scott_pearson
Super User Retired Employee
315 Views

Did you happen to also see the screen go black and then come back on a second later? This is an indication that communication between the TV and NUC broke down and had to be reestablished. It is typically at those points where communication has to be reestablished that the sound could be lost.

I also caution you that I have only presented you with a theory. You might want to borrow a good cable from a neighbor (maintaining that 6-foot/2-meter gap between you 😜) and check out what happens before committing to the cost of a new cable -- unless you think it makes sense to get a new one anyway.

...S

JRame4
Novice
315 Views

Histoire de fou !! l'affichage de l'écran de l'ordinateur cachait sur la gauche l'icône "son" : je ne m'étais pas aperçu que l'icône était barrée ! donc son coupé !! pour quelle raison ce son se coupait ???? mystère !

Bon le problème est résolu et cela m'a permis de mettre à jour les pilotes et de faire connaissance avec quelqu'un de sympathique !!

Cordialement.

Reply