Mobile and Desktop Processors
Intel® Core™ processors, Intel Atom® processors, tools, and utilities
Announcements
For support on Altera products please visit the Altera Community Forums.
17151 Discussions

13600kf qui surchauffe sur le bureau windows

Elliot_mp
Beginner
2,655 Views

Bonjour

Mon processeur i5 13600KF ce met a atteindre les 100° sur le bureau Windows ou sur google mais jamais en jeux. Et cela sans aucune raisons, et un %d'utilisation de 1% dans le gestionnaire de taches. Ces pic de température arrive de plus en plus fréquemment malgré une réinstallation complète de Windows et une mise a jour du bios. Processeur jamais overclocker.

Donc si quelqu'un pourrait m'aider et m'indiquer si le problème ne vient pas directement du CPU.  

Labels (1)
0 Kudos
9 Replies
JaveA_Intel
Moderator
2,409 Views

Hi Elliot_mp,

Greetings from Intel Customer Support.

We would like to inform you that we can only answer on English language.

We understand that you are concerned regarding the behavior of the CPU. For us to further investigate, we would like to gather the following information:

Regards,

Jave Vincent A.

Intel Customer Support Engineer

0 Kudos
Elliot_mp
Beginner
2,381 Views

je n'arrive pas a envoyer le rapport de SSU mais je pense avoir trouvé la cause, mon processeur se met a surchauffer uniquement lorsque je crée une courbe de ventilation depuis le bios et peu importe la courbe ma carte mère est une gigabyte Z790 Aorus elite AX rev1.x et j'ai le BIOS a jour. 

0 Kudos
JaveA_Intel
Moderator
2,384 Views

Hi Elliot_mp,

This is a quick follow up; We would like to know if you already have the information that I requested in order for me to continue to further investigate our issue.

Regards,

Jave Vincent A.

0 Kudos
JaveA_Intel
Moderator
2,326 Views

Hi Eliot_mp,

We appreciate your response.

May I know what is temperature when you say its overheating? Are you getting an error?

Regards,

Jave Vincent A.

0 Kudos
Elliot_mp
Beginner
2,325 Views

Il monte a 100°C et tous mes ventilateur a fond et pas de message d'erreur.

0 Kudos
JaveA_Intel
Moderator
2,239 Views

Hi Eliot_mp,

Thank you for providing the needed information. Regarding your concern you can try some steps on Symptômes et dépannage des problèmes de surchauffe des processeurs Intel® en boîte

https://www.intel.fr/content/www/fr/fr/support/articles/000005791/processors/intel-core-processors.html

Regards,

Jave Vincent A.

0 Kudos
JaveA_Intel
Moderator
2,181 Views

Hi Eliot_mp,

This is a quick follow up; I just wanted to check in with you, as I haven't received any feedback from you.

Regards,

Jave Vincent A.

0 Kudos
Elliot_mp
Beginner
2,173 Views

Bonjour, depuis que je n'édite plus ma courbe de ventilation depuis le bios je n'ai plus ce problème de surchauffe aléatoire sur le bureau même si je ne vois pas le lien entre les deux ces le seul paramètre qui entraine une surchauffe. 

0 Kudos
JaveA_Intel
Moderator
2,092 Views

Hi elliot_mp

Since your not getting the random overheating, we suggest to stay on BIOS settings default to avoid the issue. We will now close this thread. Thank you.

Regards,

Jave Vincent A.

0 Kudos
Reply