Community
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Highlighted
Beginner
165 Views

no puedo actualizar el software del graficos del procesador, hace varios meses que me da el mismo mensaje y no lo actualiza.

Ya desinstale el asistente del controlador y asistencia tecnica y yo resolvio. me envía al site del proovero pero tampoco puedo actualizar.

Adjunto el mensaje que me da cuando quiero actualizar y los datos de los gráficos

0 Kudos
1 Reply
Highlighted
Super User
6 Views

Hello @JArau9​ 

1. Currently you have 100.6373 driver installed. This is the old-style Intel Graphics Driver. The new driver is new style DCH Graphics Driver. However, in order to install the new DCH style driver, you should do clean installation (i.e. first uninstall the current driver). Next time when you will update the DCH driver, it will do this without problems:
  2. Download the DCH driver version 26.20.100.7463 https://downloadcenter.intel.com/download/29195/Intel-Graphics-Windows-10-DCH-Drivers
  3. Disconnect the internet.
  4. Right click on currently installed driver (in Device Manager), then click on Uninstall device. Check the Delete the driver software from this device option.
  5. Reboot your computer. After finishing uninstalling you should see Microsoft Basic Graphics Adapter.
  6. Now, install previously downloaded driver 26.20.100.7463
  7. Reconnect the internet and reboot your computer.

Leon

0 Kudos