Intel® oneAPI DPC++/C++ Compiler
Talk to fellow users of Intel® oneAPI DPC++/C++ Compiler and companion tools like Intel® oneAPI DPC++ Library, Intel® DPC++ Compatibility Tool, and Intel® Distribution for GDB*
801 Discussions

Problemen met interne microfoon (Digital microphone device) na upgrade naar Windows 11 22H2 op HP la

Tent56
Débutant
1 740 Visites

Beste communityleden en Intel Support,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een aanhoudend probleem met mijn interne microfoon na het upgraden van mijn HP laptop van Windows 10 naar Windows 11 (versie 22H2). De microfoon werkt niet en verschijnt in apparaatbeheer als een "Digital microfoon device" met een geel uitroepteken onder de categorie "Andere apparaten".

Mijn laptopdetails:

• Merk/Model: HP (Productnummer: 2X3B4EA#ABH, serienummer CND1063SVC)

• Oorspronkelijk besturingssysteem: Windows 10

• Huidig besturingssysteem: Windows 11, versie 22H2

De Hardware-ID's van de niet-werkende microfoon zijn:

• INTELAUDIO\DIF_0001&UIF_0000&CTLR_DEV_A0C8&LINKTYPE_02&DEVTYPE_00&VEN_8086&DEV_AE20

• INTELAUDIO\CTLR_DEV_EXT_A0C8&VEN_8086&DEV_AE20 Dit komt erop neer dat het een Intel Smart Sound Technology (Intel SST) gerelateerde component is.

Wat ik al heb geprobeerd (zonder succes):

1. HP Support: De officiële HP website biedt geen drivers voor Windows 11 22H2 voor dit specifieke laptopmodel, terwijl oorspronkelijk Windows 10 werd geleverd.

2. Handmatige installatie van gedownloade .cab-bestanden: Ik heb een .cab-bestand gedownload (met mogelijke Realtek drivers, bestandsnaam 42be203b-42d6-4e2e-bfa6-ed7d2b34954f_567f1dea678c1aafe3352d3f82eefce9c50e2111.cab) en de bestanden uitgepakt. Bij het herhaaldelijk tot handmatige installatie van deze Realtek INF-bestanden (HDXACPEmdoor.inf, etc.) op het "Digital Microphone device" krijg ik de foutmelding "er kunnen geen stuurprogramma's voor het apparaat worden gevonden". De Hardware-ID's in de INF-bestanden (HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_XXXX) komen ook niet overeen met de Intel-hardware-ID's van mijn microfoon.

3. Microsoft Update Catalog: Ik heb gezocht naar "Intel Smart Sound Technology driver Windows 11 22H2" in de Microsoft Update Catalog en relevante .cab-bestanden gedownload en uitgepakt. Pogingen om deze handmatig te installeren via apparaatbeheer op de "Digital microfoon device" faalden parallel met de melding "er kunnen geen stuurprogramma's voor het apparaat gevonden worden".

4. Algemene Windows-driver: Ik heb handmatig de algemene "High Definition Audio Device" driver geprobeerd te installeren via apparaatbeheer ("Laten kiezen uit een lijst met beschikbare stuurprogramma's op mijn computer"), maar dit is ook niet gelukt.

Het probleem lijkt dieper te liggen dan alleen het vinden van de juiste driver, mogelijke door compatibiliteitsproblemen tussen de Intel SST hardware en Windows 11 22H2, of een specifiek driverpakket dat zowel Intel SST als de Realtek-codec (die ik waarschijnlijk ook heb, gezien de "Realtek Audio Effects Component" onder Geluidsverwerkingsobjecten) correcte afhandelt voor deze OS-versie.

Heeft iemand ervaring met dit specifieke Intel SST-probleem op een geüpgradede laptop, of kan Intel hier een specifieke driver voor aanbevelen?

Alvast bedankt voor elke hulp.

Étiquettes (1)
0 Compliments
0 Réponses
Répondre