Mobile and Desktop Processors
Intel® Core™ processors, Intel Atom® processors, tools, and utilities
Announcements
FPGA community forums and blogs on community.intel.com are migrating to the new Altera Community and are read-only. For urgent support needs during this transition, please visit the FPGA Design Resources page or contact an Altera Authorized Distributor.
16841 Discussions

Core Speed drop to 0,80Hz

guilhermecmt
Beginner
1,559 Views

Boa tarde!

Estou enfrentando um problema com o processador que comprei recentemente,
Processador Intel Core i7 10700K, 3.80GHz.

A uns dias atrás eu notei que em determinado momento, enquanto eu jogava a velocidade do processador caia para 0,80Hz por alguns segundo e voltava para 4,80Hz, dessa forma, o FPS também oscilava junto, para uns 15-200. Testei em diversos jogos(pesados e leves) e o problema persistiu. Realizei então um teste de estresse para analisar e monitorar e a mesma coisa aconteceu, só que com mais frequência.

Depois de uma pesquisas na internet descobri que era possível resolver esse problema fazendo algumas reduções na Voltagem da CPU Core e CPU Cache em -100mV, desabilitar o BD PROCHOT e desativar e bloquear os limites de potência turbo. Alterei também no gerenciamento de energia do processador, o estado de desempenho mínimo de 5% para 100%.

Realizando essas mudanças o problema foi resolvido, mas logicamente não era para eu ter esse tipo de problema com um processador novo... Gostaria de um feedback de vocês para atestar de fato se o problema está com o processador ou com meu setup e minhas configurações de Softwares em geral (Windows, Drive, Temperatura)

Minha duvida é, com essas alterações eu perco desempenho do processador?

Meu setup:
Core i7-10700k
RTX 3070 ti
32Gb Ram
SSD M.2 NVME 1T
Fonte de 850W Modular
Water Cooler

0 Kudos
3 Replies
David_G_Intel
Moderator
1,519 Views

Hello guilhermecmt

Thank you for posting on the Intel️® communities. Our support is only provided in English. We may not be able to translate screenshots attached to the thread. To better assist you, we use a translation tool, hence; the translation may not be completely accurate. Please share with us the following information:

Regards, 

David G 

Intel Customer Support Technician 

0 Kudos
David_G_Intel
Moderator
1,490 Views

Were you able to check the previous post?  

Let us know if you still need assistance.    

Best regards,  

David G.  

0 Kudos
David_G_Intel
Moderator
1,467 Views

We have not heard back from you, so we will close this thread. If you need any additional information, please submit a new question as this thread will no longer be monitored.   

Best regards,  

David G. 

0 Kudos
Reply