Mobile and Desktop Processors
Intel® Core™ processors, Intel Atom® processors, tools, and utilities
16643 Discussions

i5-12600K hittin 100°C

Demonz31
Beginner
939 Views
Je me permets de vous écrire concernant un problème que je rencontre avec mon processeur Intel Core i5-12600K. Depuis quelque temps, la température de mon processeur atteint des niveaux anormalement élevés, même lorsque le système est peu sollicité (3 % d’utilisation). Voici les détails :

Problème : Température du processeur atteignant 100 °C sans charge significative, même au niveau du BIOS.
Configuration :
Processeur : Intel Core i5-12600K
Carte mère : Asus Z690 Prime D4
Système d’exploitation : Windows 11
J’ai déjà effectué les actions suivantes :

Nettoyage des dissipateurs thermiques et des ventilateurs.
Vérification des tâches en arrière-plan.
Mise à jour du BIOS.
Malgré cela, le problème persiste et mon PC s’éteint en mode sans échec. Je suis à court d’idées pour résoudre ce problème. Pourriez-vous me conseiller sur les étapes supplémentaires à suivre ?

Je vous remercie d’avance pour votre assistance
0 Kudos
3 Replies
RandyT_Intel
Moderator
825 Views

Hello Demonz31,

Veuillez noter que je ne peux vous aider qu’en anglais ou si vous préférez, je peux vous transférer dans une autre équipe qui prend en charge votre langue. J’ai utilisé un outil de traduction Web pour traduire cette réponse, il se peut donc qu’il y ait une traduction inexacte.  

To help resolve your issue effectively, I need some additional information. Could you please provide answers to the following questions:

• Is there any visible physical damage on the processor?
  • Have you overclocked the processor?
  • When did the issue start?

Additionally, please run the Intel® Processor Diagnostic Tool (IPDT) and share the results with me.

It appears that you have already followed most of the troubleshooting steps in the attached article, except for checking the thermal solution or reapplying the thermal paste. Please take a moment to review the article, as it may provide further useful information.

Overheating Symptoms and Troubleshooting for Intel® Boxed...

Information about Temperature for Intel® Processors

Thank you for your cooperation.

Best regards, 

Randy T 

Intel Customer Support Technician

0 Kudos
RandyT_Intel
Moderator
783 Views

Hello Demonz31,

I wanted to check if you had the chance to review the questions I posted. Please let me know at your earliest convenience so that we can determine the best course of action to resolve this matter.

Randy T 

0 Kudos
RandyT_Intel
Moderator
722 Views

Hello Demonz31,

Since I haven't received a response from you, I will be closing this inquiry. If you need further assistance, please submit a new question, as this thread will no longer be monitored.  

Randy T

0 Kudos
Reply