Processors
Intel® Processors, Tools, and Utilities
14841 Discussions

Processeur I9 14900kf 6 core et 12 threads

Yoyo1
Novice
326 Views

Je ne comprend pas pourquoi je n'arrive pas a avoir tout les cores et threads une ideeee ???? C'est  vraiment relou 

0 Kudos
1 Solution
Yoyo1
Novice
224 Views

Vue que tout est activer dans le bios et que dans MSconfig j'ai effectivement activer le nombre de processeur, je l'ai desactiver pour voir et maintenant je me retrouve avec tous les threads d'activer....

View solution in original post

0 Kudos
5 Replies
Yoyo1
Novice
321 Views

Pourtant dans le bios E core et P core activer, hyper threading activer, intel cpu boost activer voici mes specs ci dessous !

 

 

 

0 Kudos
pressed_for_time
New Contributor II
302 Views

As the P cores and E cores are activated in the BIOS there is one way in which CPU-Z could be reporting only 6 P cores.

In Windows bring up the Search/Run box and type msconfig to activate the System Configuration utility. Then select the Boot tab and click on the Advanced Options button. This will display the BOOT Advanced Options screen. There is an option on this screen called Number of processors. If this is selected it makes available a dropdown showing the total number of processore. A processor in this context is either a physical core or a hyper-thread. So for a 14900K is should show 8 P cores + 8 hyper-threads + 16 E cores = 32 processors.

What may have happened is that this facility has been used to limit the number of processors to 12 (6 P cores + 6 hyper-threads). If this is the case you should see what is shown in the graphic below (from Windows 11)

 

bootadvancedoptions.png

What you need to do to restore all processors is to deselect the Number of processors option. Then click OK and on the next screen click on Apply. A restart will be required. After the restart the number of processors should be restored to the correct total.

 

0 Kudos
Yoyo1
Novice
237 Views

Le problème c'est que meme dans msconfig je reste bloquer à 12 je n'ai pas plus dans un message précédent je le montre déjà en capture d'écran...

0 Kudos
Yoyo1
Novice
237 Views

Le probleme c'est que meme dans msconfig je reste bloquer a 12 je n'ai pas plus dans un message precedent je le montre deja en screenshot...

0 Kudos
Yoyo1
Novice
225 Views

Vue que tout est activer dans le bios et que dans MSconfig j'ai effectivement activer le nombre de processeur, je l'ai desactiver pour voir et maintenant je me retrouve avec tous les threads d'activer....

0 Kudos
Reply