Intel® Optane™ Memory
Support for Issues Related to Intel® Optane™ Memory
Announcements
Want to learn how Intel® Optane™ Memory can help your business? Talk to our Expert!

Looking for our RealSense Community? Click HERE

The Intel® SSD Toolbox and Intel® Data Center Tool are now End-Of-Life, see for more information and replacements tools here
1344 Discussions

Intel Optane error 0xA005004E

GBaru1
Beginner
3,120 Views

No puedo finalizar la instalacion de Optane, para acelerar mi PC, cada vez que trato de accelerarlo, me aparece el error 0xA005004E, este error, no lo he encontrado listado en los errores comunes.

Este error, me aparece depués de reinstalar Windows y tuve que resetear la configuración de Optane desde la BIOS.

Adjunto la información de mi sistema y un JPG del error, ¿alguien puede ayudarme?

Gracias,

------------------

I can't install the Optane acceleration in my PC, every time I try to activate Intel Optane, the error 0xA005004E appear, this error is not listed in the commom errors.

This error appears to me after a reinstallation of windows

I attach my SSU Scan Information and a jpg of the error. Can somebody help me?

Regards,

0 Kudos
1 Solution
GBaru1
Beginner
1,724 Views

Ya lo he podido solventar, he instalado una versión anterior del driver y he creado una partición vacia al final del disco de 200 Mb, siento no poder poner el link de la versión que estoy usando del driver, pues no la he guardado entre varias pruebas.

Un saludo,

------

Problem solved installin an old driver and creating an empty partition at the end of the disk of 200 Mb, sorry but i have no link of the old driver version.

View solution in original post

0 Kudos
1 Reply
GBaru1
Beginner
1,725 Views

Ya lo he podido solventar, he instalado una versión anterior del driver y he creado una partición vacia al final del disco de 200 Mb, siento no poder poner el link de la versión que estoy usando del driver, pues no la he guardado entre varias pruebas.

Un saludo,

------

Problem solved installin an old driver and creating an empty partition at the end of the disk of 200 Mb, sorry but i have no link of the old driver version.

0 Kudos
Reply