Graphics
Intel® graphics drivers and software, compatibility, troubleshooting, performance, and optimization
20598 Discussions

aumentar la frecuencia de el procesador intel celeron j1800 y su grafica integrada

HOmar5
Beginner
1,901 Views

Buenos dias , tarde o noche queria que me ayuden con este procesador para sacarle el máximo provecho , mientras lo tenga. Acepto todo tipo de ayuda:)

0 Kudos
9 Replies
n_scott_pearson
Super User
1,755 Views

The Celerons are really not significantly overclockable. What parameters you have control over should be exposed by your motherboard's BIOS. Since I have no idea what board you have, I cannot comment on what these parameters are (if any).

...S

0 Kudos
HOmar5
Beginner
1,755 Views

En si yo creo que al comprarla salí algo estafado, porque últimamente me he estad informando sobre las pc y tienen muchas ranuras ya sean para las nvme m.2, puertos PCIe x16, 4, 1 y esta no posee estos ya que tiene gráfica integrada pero igual, tendría si quiera 2 ranuras ram, pero solo tiene 1 y es algo mas inspirado a ser laptop

esta es la placa: 0KXN37

0 Kudos
n_scott_pearson
Super User
1,755 Views

I am not sure what you want to hear. As the saying goes, you get what you pay for. This is a low-end board with a low-end processor. It is true that it has only a single connector for memory, but you can still install up to 8GB. It can also support a SATA SSD for better disk access. It is also true that modern boards have support for things like NVMe SSDs, more memory and other expansion ports, but remember that these boards are going to be a *lot* more expensive.

 

...S

0 Kudos
HOmar5
Beginner
1,755 Views

Pues si tiene algo de razón, pero las pc “gamers” de ese entonces salían caras y yo sin saber nada de estos equipos, sabía que comprar uno barato que me ha durado 4 años. Pero no rendía tan bien, pero por el precio no me quejaba hasta ahora que quería saber sobre el rendimiento y mejorarlo o comprar uno nuevo

0 Kudos
n_scott_pearson
Super User
1,755 Views

Well, I would think that, if you want to do any serious gaming, you will need to replace this with something a *lot* better. You will want at least a Core i5, 16GB of memory, a NVMe SSD and an add-in NVIDIA/AMD video solution.

...S

0 Kudos
HOmar5
Beginner
1,755 Views

Cambiaré todo, pero que ahora quiero saber es qué tarjeta gráfica es mejor si la Radeon RX 580 o una Nvidia 1660ti

0 Kudos
n_scott_pearson
Super User
1,755 Views

Sorry, I cannot answer that one. Check Tom's Hardware site (www.tomshardware.com) for their opinion...

...S

0 Kudos
HOmar5
Beginner
1,755 Views

Una pregunta la ram de esta placa se encuentra como ddr3 mini?

0 Kudos
n_scott_pearson
Super User
1,755 Views

I am not sure that you mean by "mini". The board takes one DDR3L SODIMM. The 'L' means Low Power 1.35V (not 1.5V).

...S

0 Kudos
Reply