Processors
Intel® Processors, Tools, and Utilities
14869 Discussions

IPF hatası

Bekir47
Beginner

Merhabalar, birkaç tane uğraştığım ancak çözemediğim bir sorunla buradayım. Olay görüntüleyicisinde bir hata ile karşılaştım. Bu hata kaynağı olarak IPF göstermekle birlikte hata kodunun 17 olduğu aktarılmaktadır (ekte). Intel yardımcı asistanda tüm sürücülerimin güncel olduğunu aktarmaktadır. Elle kurulum için nasıl yapacağım ve bereden indireceğimi bilemedim. Lütfen yardım edin. 

7.06.png

0 Kudos
15 Replies
Vipin_Singh1

Hi Bekir, we would like to inform you that we are routing your query to the dedicated team for further assistance.

0 Kudos
RamyerM_Intel

Hello Bekir47, 

Thank you for posting in the communities. I want to better understand the issue that you are reporting, would you be able to share the actual event logs of on your system so we can check it for you? Additionally, sharing the SSU logs will allow us to be more familiar with your configuration. Consequently, may I please know what driver are you looking for? 

I will be waiting for your reply. 

Ramyer M. 

Intel Customer Support Technician

0 Kudos
Bekir47
Beginner

Merhabalar RamyerM_Intel. Öncellikle sorunuma zaman ayırdığınız için teşekkürler. SSU (İntel yazılı dosya) günlüklerini ekte bulabilirsiniz. 

Araştırdığım kadarıyla ilgili sorunun ''intel innovation platform framework'' kaynaklı olabileceği gördüm. Ancak bu sürücüyü de Windows ile beraber güncellemeye çalıştım ve sonuç olarak bilgisayarımın en son sürücüyü kullandığını gördüm. Birçok alternatif çözümlerle de uğraştım ancak Efis sorununu çözemedim. İlgili sorun bilgisayarı ilk açtığımda ''Olay Görüntüleyecisinde'' karşıma (Ek 2) çıkıyor. 

0 Kudos
RamyerM_Intel

Hello Bekir47, 

Thank you for responding back to us and for sharing the logs. I do want to clarify first your inquiry to make sure we are on the same page. Due to the screenshot being in a different language, I am having some difficulty finding out what component is the error code 17 pertaining to. Would you like for us to continue via email to share the event logs? In your device manager, are you seeing any yellow bang present as well? Could you please clarify what you mean by IPF and EFIS? I will be waiting for your reply. 

Ramyer M. 

0 Kudos
Bekir47
Beginner

Merhabalar, dönüş yaptığınız için teşekkürler. Öncellikle ''Aygıt Yöneticisinde'' herhangi bir sarı ünlem ibaresi bulunmamaktadır. Ayrıca Olay Günlüklerini elbette e-posta yoluyla devam etmek isterim. 

''EFİS'' İsimlendirmesini maalesef yanlış olarak kodlamışım. Doğrusu '''ESIF''.

İlgili hata aşağıda yer almakta ve elimden geldiğince de İngilizceye çevirmeye çalıştım

Log Name: Application
Source: IPF
History: 21.06.2024 11:50:17
Event ID: 17
Mission Category: None
Level: Error
Key words:
User: Local Service
Bilgisayar: BEKIR
Explanation:
ESIF(1.0.10701.24404) TYPE: ERROR MODULE: IPF TIME 1366899 ms

[<IPFSRV>AuthMgr_EsifPrimitive@ipfsrv_authmgr.c#1231]<1366899 ms>:
Unauthorized EsifPrimitive: SET_PERF_PREFERENCE_MAX (797)
Olay Xml'si:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="IPF" Guid="{d3cb85d1-d61c-4bcf-9674-7910ee54d6af}" />
<EventID>17</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2024-06-21T08:50:17.8778038Z" />
<EventRecordID>67660268</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="1612" ThreadID="8276" />
<Channel>Application</Channel>
<Computer>BEKIR</Computer>
<Security UserID="S-1-5-19" />
</System>
<EventData>
<Data Name="Message">ESIF(1.0.10701.24404) TYPE: ERROR MODULE: IPF TIME 1366899 ms

[&lt;IPFSRV&gt;AuthMgr_EsifPrimitive@ipfsrv_authmgr.c#1231]&lt;1366899 ms&gt;:
Unauthorized EsifPrimitive: SET_PERF_PREFERENCE_MAX (797)</Data>
</EventData>
</Event>

İlgili hatayı ve ekran görüntüsünün daha önce çözüm önerileri üzerinde bir takım çalışmalar gerçekleştirilmiş ama sorun tam olarak çözülememiş: http target=_blanks://community.intel.com/t5/Processors/esif-ipf-error/td-p/1563558

Bir başka web sitesinde http target=_blanks://ugetfix.com/ask/how-to-fix-esif-type-error-module-ipf-time-error-in-windows/ yine bu konu üzerinde durulmuş ve buradaki çalışmaları gerçekleştirdim maalesef yine sorunu çözemedim.

0 Kudos
RamyerM_Intel

Hello Bekir47, 

I am just looking for an update regarding the information we requested. Kindly please let me know about this information so we can identify the next steps that needs to be taken to solve this issue. 

Ramyer M.

0 Kudos
Bekir47
Beginner

Merhaba, tam olarak ne istediğini anlamadım.  06-21-2024 02:09 AM tarihinde gerekli bilgilendirmeleri yaptığıma inanıyorum. Sizlerden gelecek olan cevabı heyecanla bekliyorum.

Saygılarımla.

0 Kudos
RamyerM_Intel

Hello Bekir47, 

Thank you for taking the time and effort in trying to translate some of the details in English. For your convenience, would you be able to send the event logs instead where in the error occurred? This way we can fully grasp the issue that you are experiencing. 

Ramyer M. 

0 Kudos
Bekir47
Beginner

Merhabalar, olay günlükleri ekte yer alıyor. 

Ayrıca şu an da bazı sürücülere ihtiyacım var. Bunları donanım kimlikleriyle aşağıya yazıyorum. Bu sürücüleri nereden bulup indirebilirim (kullandığım dizüstü bilgisayarın resmi sitesinde yer almıyor). Eğer siz bulup gönderebilirseniz çok sevinirim. Büyük olasılık MSI tabanlı bir alt yapı kullanıyor. 

Bilgisayarımın resmi sitesi (https://www.gamegaraj.com/urun/slayer2-5xl-3050ti/). 

1. ACPI\VEN_INTC&DEV_1046
ACPI\INTC1046
*INTC1046
-
2. ACPI\VEN_INTC&DEV_1046
ACPI\INTC1046
*INTC1046
-
3. ACPI\VEN_INTC&DEV_1041
ACPI\INTC1041
*INTC1041
-
4. PCI\VEN_8086&DEV_51E8&SUBSYS_13321462&REV_01
PCI\VEN_8086&DEV_51E8&SUBSYS_13321462
PCI\VEN_8086&DEV_51E8&CC_0C8000
PCI\VEN_8086&DEV_51E8&CC_0C80
-
5. PCI\VEN_8086&DEV_461D&SUBSYS_13321462&REV_02
PCI\VEN_8086&DEV_461D&SUBSYS_13321462
PCI\VEN_8086&DEV_461D&CC_118000
PCI\VEN_8086&DEV_461D&CC_1180

0 Kudos
RamyerM_Intel

Hello Bekir47,

Thank you for posting in the communities. Since this is an OEM (Branded Laptop) original equipment manufacturer device, please take into consideration that our support may be limited since we are not familiar with the technology, settings, customizations, custom drivers, and features that the OEM has designed and installed your system. For the missing and recommended driver for your system, it would be best to reach out to the Original Equipment Manufacturer. 

For now, I will proceed in coordinating the event logs with our engineers and promise to get back to you as soon as possible. 

Ramyer M.

0 Kudos
Bekir47
Beginner

Merhaba Ramyer, dönüş yaptığınız için teşekkürler. Bahsi geçen sürücülerin tamamı İntel tarafından üretildiğini farkettim ve siz bana bunları vermeyeceğini de söylüyorsunuz. Oldukça garip ve ilginç buldum. Neyseki farklı bir forumda bana yardımcı oldular.  Şu an olay görüntüleyicimde Efis hatası bulunmuyor. 

0 Kudos
RamyerM_Intel

Hello Bekir47

I sincerely apologize if I made the impression that I am holding back this information. I assure you that I am only looking out for your system as installing a generic driver not specifically configured for your OEM device could lead to compatibility issues. If it's ok with you may I please know the link of the forum wherein you got the drivers so I can check them for you ? I will be waiting for your reply.

Ramyer M. 

0 Kudos
Bekir47
Beginner

Merhaba, ilgili forumun linki https://techolay.net/sosyal/konu/unauthorized-esifprimitive-hatasi-nasil-coezueluer.31667/page-3#post-422420 burada yer almaktadır. 

Bu sorun için diğer kişiler eğer çözüm arıyorsa bakabilirler.  Bende bu forum doğrultusunda yaptığım ve adım adım çözüme nasıl ulaştığımı kabaca burada özetlemek isterim.

Tüm sürücülerimi güncelleyerek işe başladım. Ardından aygıt yöneticisinde yeniden başlatma gerekli olmayan tüm intel'e ait sürücüleri sildim. Ardından yeniden başlatarak windows tarafından yüklenebilecek sürücüleri yeniden yükledim. Aygıt yöneticisinde 5 adet sarı ünlemli bilinmeyen aygıtlarla karşılaştım. Bu sürücülerden yalnızca sadece Intel_DynamicTuning (Donanım kimliği: PCI\VEN_8086&DEV_461D&SUBSYS_13321462&REV_02) yükleyerek hem efis hatası hem de geriye kalan diğer sarı ünlemler giderek çözüme ulaşmış oldum. Detaylı bilgi için ilgili linke bakabilirler. 

0 Kudos
RamyerM_Intel

Hello Bekir47

Thank you for your prompt response. We've noticed that you may have already resolved the issue. If it's convenient for you, would you like us to continue investigating this matter? Alternatively, if you prefer to close your case, we completely understand and will honor your decision. I will be waiting for your reply.

Ramyer M. 

0 Kudos
Bekir47
Beginner

Merhaba Ramyer, konuyu araştırmaya devam edebilirsiniz. Bu konuda benden istediğiniz bir şey olursa yardımcı olmaya çalışacağım. 

Saygılarımla.

0 Kudos